Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου 2017

Η απαλλαγή είναι υπεκφυγή
Δεν είμαστε εναντίον της απαλλαγής. Είναι και αυτή μια ακόμη δήλωση-εναντίωση στην κατήχηση του μαθήματος των θρησκευτικών. Και ο τρόπος για την αποφυγή της "μόλυνσης" στα μικρά παιδιά του δημοτικού και ίσως και του γυμνασίου. Όμως, κατά τη γνώμη μας, δεν είναι γενικά η καλύτερη αντίδραση. Γιατί και σου γυρεύουν – με ποιο δικαίωμα; - να προσδιοριστείς και γιατί είναι ΣΑΝ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙΣ το κατεστημένο τους και απλώς σου επιτρέπουν να διαφοροποιείσαι ατομικά εσύ ο ενοχλητικός και να τους αφήνεις το πεδίο ελεύθερο. Και την κατήχηση ακέραιη κι ανενόχλητη, χωρίς αντίλογο, να φλομώνει και τους προδιατεθειμένους γι αυτήν αλλά και τους αδιάφορους. Μπορεί και να τους βολεύουμε με την απουσία μας, με το να φεύγουμε από την αρένα εμείς οι αντιτιθέμενοι, που επιδιώκουμε την διαφοροποίηση και περιορισμό των θρησκευτικών σε (άξιες) ιστορικο-πολιτιστικές αναφορές μέσα σε άλλα μαθήματα. Θεωρούμε λοιπόν ότι  η συμμετοχή στο μάθημα του "διαφωτισμένου" από τους γονείς παιδιού του λυκείου (και ίσως και του γυμνασίου σε κάποιες περιπτώσεις), με επίμονες κριτικές αντιδράσεις στην κατήχηση, με αντιπαραβολή της επιστημονικής γνώσης στα θρησκευτικά παραμυθιάσματα, είναι αυτό που πρέπει να στηρίξουμε τα παιδιά μας να κάνουν στην τάξη. Ξέρω πως είναι δύσκολο αλλά έτσι θα ξυπνήσουν και άλλα παιδιά.

Το μάθημα των θρησκευτικών δεν λέει στα παιδιά ότι τα αφηγήματά του είναι απλώς στοιχεία της πολιτιστικής μας παράδοσης, αλλά τους ΜΑΘΑΙΝΕΙ ότι στον κόσμο μας υφίστανται ΣΤ’ ΑΛΗΘΕΙΑ υπερφυσικές οντότητες και επιρροές. Αυτό το ψεύδος έρχεται σε εμφανώς κατάφορη αντίφαση με τη διδασκαλία των επιστημονικών μαθημάτων, που μαθαίνει στα παιδιά μας στο σχολείο πώς αληθινά είναι και πώς λειτουργεί ο κόσμος. Επιφέρει στη συνείδησή τους ευπιστία και σύγχυση μεταξύ του πραγματιστικού και του ανυπόστατου. Η διδασκαλία ψευδών ως αληθινά και υφιστάμενα και η επιδίωξη του μαθήματος ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΣΟΥΝ οι ανήλικοι αυτά τα ψεύδη συνιστά ΑΠΟΠΛΑΝΗΣΗ ανηλίκων. Προσηλυτισμό σε ψεύδος. Περαιτέρω το μάθημα των θρησκευτικών ισχυρίζεται και ΜΑΘΑΙΝΕΙ στα παιδιά ότι οι υπερφυσικές οντότητες και επιρροές όχι απλώς υπάρχουν αλλά ότι ΕΛΕΓΧΟΥΝ και μπορεί να ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΟΥΝ στη ζωή τους. Επιδιώκει την ΕΞΑΡΤΗΣΗ τους από αυτή την δοξασία, ώστε η πίστη σε αυτήν να χρησιμοποιείται για τον έλεγχο της ζωής τους από το ιερατείο. Αυτό είναι πνευματική αιχμαλωσία, στέρηση ατομικής ελευθερίας. Όλα αυτά είναι εγκλήματα που πρέπει να τιμωρούνται.

Αν η αντιπαράθεση στην τάξη πάει σε αδιέξοδα να καταγγείλουμε – νομικά - τους διδάσκοντες και το σύστημα, το υπουργείο που τους προγραμματίζει την διδασκαλία των ψευδών. Γιατί όλα τα παραπάνω εγκλήματα πρέπει να διώκονται. Και να το τραβήξουμε – νομικά - όσο πάει. Μην περιμένετε από τους πολιτικούς μας, εμείς πρέπει να ταρακουνήσουμε το κατεστημένο. Όσον αφορά τον τρόπο για να πιέσουμε για την κατάργηση της κατήχησης στα σχολεία είναι πολλές προσφυγές στη δικαιοσύνη κατά του κράτους με κατηγορητήρια περί εγκλημάτων σαν τα αναφερόμενα σε αυτή την δημοσίευση και σε συνδυασμό με εμφανείς παραβιάσεις του Συντάγματος και των ατομικών ελευθεριών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου